I've got catnip! - Kattblogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Kattkommando Syd

Av Tina - 16 oktober 2009 10:15


Nu har jag bestämt mig för att bli försäkringsfadder för ett antal katter på Kattkommando Syd. Jag tycker KKS för ett utomordentligt arbete för alla katters överlevnad och välfärd. Deras kostnader överstiger såklart det dom får in i pengagåvor.


Ett axplock av det pengarna går till:

  • Kastreringar
  • Vaccineringar
  • Mat
  • Veterinärbesök för skador / Medicin

Man kan även hjälpa till på andra sätt, genom försäljning av egentillverkade saker, insamlingsbössor, genom arbetskraft, eller såklart - att adoptera en katt.

Du kan även prenumerera på tidningen Kattliv genom deras hemsida. KKS får då 40 kronor i provision.


Man kan stödja KKS via ett SMS, då tillfaller iofs en avgift telefonbolaget antar jag.. Men det är bättre än att inte ge något alls..


För att skänka 25 kr:
Smsa: KKS 25 till nummer 72500


För att skänka 50 kr:
Smsa: KKS 50 till nummer 72500


På bilderna ser du här Chicolina och Malin som behöver nya hem.


Jag beundrar alla människor som har tid och ork och lust att ta hand om och hjälpa alla dessa katter i nöd. Och allas bidrag är mer än väl välkomna.


Vill du gå in och se hur du kan hjälpa KKS på andra sätt så finns deras hemsida här eller i sidomenyn bland mina länkar.

 
 
http://annebertelsen.blogg.se

http://annebertelsen.blogg.se

16 oktober 2009 10:42

hade jag haft pengar på mobilen så..

http://annebertelsen.blogg.se

 
mamma

mamma

16 oktober 2009 23:40

hej stumpan. du har verkligen varit flitig på din blogg på sista tiden. Skall ni ha en liten katt till? När kommer den?

http://www.kjellokarinab.se/wordpress

 
gåvogivare

gåvogivare

18 oktober 2009 09:56

av sms-pengarna går en tredjedel till bolaget, så av de 50 kr du skänker via sms får KKS 33 kr.

eftersom KKS behöver varenda krona de kan få tag på föredrar jag att betala in 50 kr på deras plusgiro 138 39 84-0, det finns alltid andra räkningar som ska betalas. det går också bra att göra en stående överföring via sin bank.

50 kr/mån kan väl egentligen de flesta ställa upp med... inte mer än en hamburger-lunch/en halv biobiljett/ en påse godis/ett paket cigaretter... för katterna gör det stor skillnad.

http://kks.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 10 februari 2010 12:42

Sååååå äntligen har jag fått tummen ur och flyttat över alla inlägg till ny bloggadress. Det var verkligen på tiden.     Så alla som vill följa med, lägg till http://skatternas.blogg.se som ny länk! ...

Av Tina - 8 februari 2010 22:19

Stackars Goliath  (och oss människor) idag.. Han har så mycket kli i tänderna så han biter på allt! Helst fingrar och fötter.. Poxy har fått några dagar med fantastiska uppvaknanden, vilket innebär att Golle gnager på tårna.. ...

Av Tina - 8 februari 2010 15:49

Snart kommer jag gå över till blogg.se! Adress kommer när jag lagt över alla inlägg :D ...

Av Tina - 7 februari 2010 14:38


Katterna har gjort det klart och tydligt vad dom egentligen tycker om mina studier. Skit! "Vi rövar hennes böcker så fattar hon kanske.." Det är den allmänna jargongen här hemma tycks det.   ...

Av Tina - 6 februari 2010 13:28


Nu måste jag ta en liten paus i alla ekvationer annars finns det risk att mitt huvud sprängs. Jag trodde jag hade svårt för matematik men det är faktiskt inte så svårt bara man fattar ;)   Vad passar bättre än att fotografera sina små hjärtan när...

Ovido - Quiz & Flashcards